• تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوه توزیع کالا و خدمات

      تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوه توزیع کالا و خدمات

      تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوه توزیع کالا و خدمات

      شورای عالی هماهنگی اقتصادی ساختار، اهداف و ماموریتهای ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی را مصوب کرد.

      به گزارش شاتا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه که روز شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد؛ اعضای جلسه ساختار، اهداف و ماموریتهای ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور برای مقابله با هرگونه جنگ روانی و التهاب آفرینی در بازار و اقتصاد کشور را تصویب کرد.

      در جلسه گذشته این شورا، سیاستهای کلان و اختیارات این ستاد تصویب شده بود.

      شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در راستای تنظیم بازار و نظارت موثر بر قیمت و نحوه عرضه کالاها و خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اقدامات زیر مکلف کرد:

      - تقویت و تجهیز ستاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

      - اطلاع رسانی گسترده قیمت کالاها و مقررات عرضه در فروشگاهها با استفاده از سامانه اطلاع رسانی فراگیر برای دسترسی بر خط مردم و سازماندهی استفاده از نظارت مردمی

      - بهره گیری از شبکه نظارتی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی

      - تقویت و حمایت از انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده در سطح ملی و استانی

      بر اساس مصوبه دیگر شورای عالی هماهنگی اقتصادی مقرر شد تا کلیه عرضه کنندگان کالاهائی که ضرورت اطلاع رسانی آنها توسط وزارت صمت اعلام می شود، اعم از تولید کنندگان، وارد کنندگان و توزیع کنندگان، موظفند طبق مقررات این وزارت، نسبت به تطبیق قیمت با ضوابط قیمت گذاری مصوب «هیات تعیین و تثبیت قیمتها» و ثبت آن به صورت خوداظهاری در سامانه فراگیر الکترونیکی اقدام نمایند و قیمت را به صورت برچسب و قابل نظارت، بر کالاها نصب کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
Page created in 2.8556699752808 seconds.
memoryUsage : 42554Kb